In a world of blond bimbos, how will i survive?

2009-05-12 | 11:00:53

Jag känner att jag skulle vilja göra något av den här bloggen, göra den lite mer intressant. Jag känner att viljan finns där, kanske till och med potentialen, men orken och inspirationen, den är noll. Jag skulle vara glad bara läsarantalet ökade till några hundra, så jag känner att i alla fall någon finner intresse i det jag skriver. 

 

För dom som inte vet det har jag ju nu kommit på vad jag "vill bli när jag blir stor". Helt plötsligt en morgon vaknade jag upp helt klar i huvudet. Jag ska bli journalist, eller närmare bestämt krönikör. Något luddigare kunde jag nog dra mig till minnes att jag drömt något om det innan jag vaknade. Slutsatsen av det blir alltså att jag baserar min framtid på en dröm. Bra Julia, bra där! (jag kan ju alltid säga att det var ödet... låter inte det lite bättre?)

Men jag har faktiskt alltid varit intresserad av krönikor och författarnas sätt att skriva. En krönika fångar en på ett helt annat sätt än vad en vanlig artikel gör. Jag blir så imponerad av förmågan att kunna skriva en text om någon helt vardagligt och ändå få det intressantare än den 7 sidor långa mordhärvan. Fast man själv bara har max en halv sida att uttrycka sig på.
Det är makt. Ord är makt! Jag vill ha det. Jag vill ha den förmågan att påverka människor. Jag vill, med mina ord kunna ändra åsikten hos en männikska, jag vill få henne att stanna upp och tänka till. 

 

Och en bra början kan vara att få fart på den här bloggen. För just nu har jag knappt hittat en enda blogg som skriver om intressanta saker, eller gör det på ett intressant sätt. Och topp 5-listan på blogg.se är värst! För det första: STOR bokstav i början på en mening, punkt i slutet (inte komma). Och för att inte tala om grammatiken. Det är inte kul att läsa. Jag kan verkligen, överhuvudtaget inte förstå hur bloggar som Kissie eller Paulina kan vara så fruktansvärt populära. Vad av det dom skriver är intressant egentligen? För att lyckas i bloggvärlden ska man antingen vara en blond bimbo, 15 år och gravid ellerha sjukt mycket pengar och skriva om hur man slösar dom. Jag förstår inte varför 10000-tals människor sitter och läser deras skit varje dag. Min absoluta favoritblogg drivs av Elin Kero och den hittar du här. Jag låter bloggen tala för sig själv, men här snackar vi i alla fall kvalitet.

 

Nu har jag ingen aning om varför jag har skrivit allt det här, det bara blev så. Men det är ju trevligt om någon orkar läsa.

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0