Min underbara älskling!

2008-09-14 | 13:42:27

Haha, jag sitter nästan här och gråter för det är så rörande på något sätt.

 

Sigge ringde precis för att kolla läget lite och så. Och han bjöd helt allvarligt 25000 kronor för Elvis. Aldrig, svarade jag. Min lilla, underbara hund. Men stackars Sigge, han börjar få separationsångest. Och det förstår jag, för Elvis måste ha spenderat minst lika mycket, om inte mer, tid med Sigge som han gjort med mig. Och för det är jag evigt tacksam, min hund skulle inte vara den han är idag utan Sigges hjälp. Både med passning och uppfostran.

Men aldrig att jag skulle sälja min lilla pojke. Han är unik och jag kommer förmodligen aldrig få en hund som han igen. Jag känner det. Trots att han inte ens är ett år så känner jag att vi kommer gå långt tillsammans Elvis och jag. 

Och BAJS vad jag saknar honom!! Jag vill ha Torsdag NU!


Kommentarer
Postat av: Sigge

klart han är unik! nästa hund är också unik - precis som du! idag har Elivs gått på stege, hämtat apportbock av trä och hoppat över hinder, det gick riktigt bra. När du tränar gå in för ett moment i taget, lungt och sansat med många repitioner och träna med glädje!!! Kom ihåg - det hunden lär sig själv fastnar bäst! Kram Sigge, Elvis och drygot Ticken

2008-09-14 @ 20:54:58
URL: http://precissomjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0