Alla talar om dig Hurricane

2008-05-08 | 22:01:32
Hurricane Gilbert
Det måste vara en av de bästa låtar som mister H.H någonsin har gjort, kanske den bästa..


Den här dagen har varit seg. Ganska vanlig. Alldeles för vanlig. Skolan, stallet, hem och sova. Jag är trött på att vara i stallet! Jag älskar ju hästarna och ridningen och allt det där, men jag får nu faktiskt till slut lov och erkänna att jag börjar tröttna. Jag som trodde att det aldrig kunde hända. Jag har ju mina bästa vänner tack vare ridningen, och några av mina lyckligaste stunder har upplevts med stallskor på fötterna och hästdoft i näsborrarna.
    

Man kan väl inte bara ge upp något som präglat ens liv så pass mycket?

Jag ska inte ge upp ridningen. Men kanske ta en paus. Efter sommaren lär det väl bli en paus vare sig jag vill det eller inte. Men sen får jag ta och finna mig en medryttarhäst eller något av dess like. För ridskola blir det inte igen. Det har jag varken tid, lust, råd eller talang för. Nej, liten söt pålle (helst av ponny / islands- sort) att lufsa i skogen med, det är precis vad jag behöver för att hålla intresset vid liv utan att det känns jobbigt!



åh, Hurricane, nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig

Kommentarer
Postat av: MATiLDA

men du sötnos
ta och adda mej på msn
[email protected]

de är matilda från håååååkan :D

2008-05-08 @ 22:17:05
URL: http://splittrande.blogg.se
Postat av: Jolin

Hurricane Gilbert är lätt bland de bästa låtarna, ja!
Och det där med att du inte har talang, det kan du lägga ner direkt! Du har talang, jag har aldrig sett någon så envetet försökt få en häst att hoppa (och sen hoppa) eller försökt få en häst att gå ner i vattnet (och sen gå ner i vattnet). Ridning handlar inte bara om att ha den perfekta sitsen eller kunna rida hästen snyggt i form. Det handlar om så mycket mer, om inställning och vilja till det man gör, om mål och vägen dit. Och någon som har samma inställning, vilja och målmedvetenhet som dig, har jag aldrig sett! Och du, jag saknar de där sommarkvällarna på Stuteri MW mer än du anar! =')

2008-05-08 @ 22:19:52
URL: http://jolinmalmquist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0