My champion!

2008-07-24 | 22:15:42

Jag känner mig en aning skamsen som inte har meddelat resultatet från helgens tävlande än. Förlåt Tinna!
När det nu gick så bra och allt.

 

I lördagens agilityklass kom vi 12/105, vilket gav oss en pinne! Dock är jag inte nöjd med loppet, eftersom det var sista pinnplats och  ett segt lopp helt enkelt. Men klart godkänt med tanke på att vi knappt tränat på flera månader.
I hopploppet rev hon 2 hinder, men i övrigt felfri. Jag var mer nöjd med det loppet, för det var måånga diskade i den klassen.

 

Så kommer vi till den riktiga triumfen, Söndagens agilitylopp. Över 120 anmälda, dock vart det bara 94 startande, ungefär 30-40 stycken kom i mål. Endast 5 ekipage vart nollade, jag och Tinna kom trea! Av 94 startande! På Sveriges i år största agilitytävling. Och jag är sååå nöjd över loppet! Det gick hur bra som helst. Och i och med det tog vi även vår sista uppflyttningspinne i agilityn, någonsin. För nu är vi i klass III, och då är det cert som gäller. Slut på framgångarna med andra ord, för med Tinnas fart blir det en svår uppgift att ta cert. Men eftersom att hon är så säker (hon har inte diskat sig på tävling på 1 år) så finns chansen där!

 

Ja, det var våran tävlingshelg sammanfattad. Eftersom agilityloppet gick så otroligt bra och vi var trötta och det spöregnade, så strök jag mig från hopploppet och vi åkte hem.
På lördag ska vi till Katrineholm. Då ska Ticken starta för första gången. Spännande!

 

ciao!


Kommentarer
Postat av: Ida Björck

söt bild :)

har frågestund nu så ställ gärna en fråga :)

2008-07-24 @ 22:52:52
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Cissi

Det har du helt rätt i måste jag säga. Det är klart att det som kämpar ska få kredit för det de gör. Så det är inte de jag hoppar på alls. Jag ska vara mer tydlig i nästa inlägg =)



Jag ska gå nv. Men jag börjar fundera på att försöka ändra det när jag väl börjar. Det känns inte som det rätta för mig. Eftersom jag redan nu tror att jag vet vad jag vill bli och det är civilekonom. Så det skulle vara bättre att gå samhäll-ekonomiska linjen. Jag valde inte den eftersom att nv har så stort utbud efter at man har gått ut. Man behöver inte tänka på att oj det där har jag inte gjort. För det är inte specifikt på något plan. Lite mer matte och no och sådant. Men inte som om man skulle gå sam-ekonomi. Då är det liksom ekonomiu man utbildar sig med inget annat. Men jag vet inte. Vi får se, det löser sig säkert =)

2008-07-24 @ 22:58:45
URL: http://cbkb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0