Agility, Söndag

2008-01-13 | 19:22:44
Träningen idag gick helt okej. Tinna sprang jättefint som vanligt men jag var lite vimsig och glömde banor och inget gick felfritt. Men det har ju gått klockrent alla andra träningar så det gör verkligen ingenting.
Kontaktfälten på balansen hoppar hon som en kängru så det får vi börja jobba med, annars är allting tip-top, förutom farten då,  som fortfarande inte skulle må dåligt av att skruvas upp lite, men det funkar!

Lillen varit introducerad för slalomen idag och det gick bra, var lite läskit att gå in i andra porten av nån andledning, men det gick bra efter ett tag. Uppfarten på gungan, där vi skulle träna kontaktfält däremot, den var jääätteläskig! Han ville verkligen inte gå upp med alla fyra tassarna på den, så jag låter han slippa den ett tag framöver så tar vi det igen när han blivit större. Vi får köra tunnlar, för sånt är ju riktigt lattjo! ;)

Och så sista vovven, Ticken. Har börjat ta med henne igen nu för jag har ju bara fram till hösten på mig att nå mitt mål; att få henne startklar. Det ska nog gå, för hon är duktig. Vill inte jobba så långt ifrån mig, och helst inte på höger sida, men det ska nog kunna tränas bort. Slalomen och gungan är fortfarande det hon har mest problem med. Gungan tycker hon är obehaglig och slalomen blir hon lite stressad av. Men som sagt, träna, träna, träna, så ska nog gamlingen kunna starta i sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0