Jag behöver din kyla nu, behöver din svala hud

2008-08-31 | 13:30:21

Vad uppfriskande med någon som står upp för sin ras och

verkligen försvarar den utan att för den skull bli elak. 

Engelsk Springer Spaniel, för mig en av de absolut tråkigaste hundraserna som finns för att beskriva den med ett enda, övergripande ord. Dock finns det ju alltid individer som skiljer sig från mångfalden, men överlag väldigt tråkig, och alltså ingen ras för mig. Tur är det väl då att det finns så otroligt många raser att välja bland. Det är helt enkelt omöjligt att inte hitta en du älskar.

 

Själv är jag övertygad om att jag har hittat min favoritras i form av liten, lurvig, tokglad sheltie. 

 

(Tråkig skrev jag och det står jag för, men visst är hon väl bra vacker, Åsas fina tjej ovan?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0