På begäran av Bror

2007-11-27 | 17:08:27
Så kommer då här min utvärdering av veckan i Karlstad. Tydligen så skrev jag innan att jag skulle utvärdera veckan vid ett senare tillfälle och tydligen har jag inte gjort det än. Men, men..den som väntar på nå gott...

Måndag:
jaa, på Måndag morron så steg jag på bussen i Karlstad som skulle ta mig till Forshaga. Satt där lite halvt död tills jag började inse att vi nog snart var i Forshaga och då blev jag supernervös för jag visste inte vart jag skulle gå av eller vart jag skulle gå sen. Men jag frågade chaffisen och så löste det sig med avhoppet.

Sen gick jag på vägen jag vart sagd att gå på och kände mig ganska lost tills jag såg två tjejjer i min ålder...men hund. Följde lite diskret efter dom och kom efter ett tag fram till skolan.

Efter lite prat hit och dit fick jag sedan följa med 2:orna ut i skogen på spår/sök , något jag inte alls blivit förvarnad om. Men trots att jag frös fötterna av mig i mina stackars Converse så var det ändå en kul upplevelse att få se både sheltie, dalmatiner, lagotto och rottweiler ute i söket.

Tisdag:
Ja, vad fan hände på tisdagen... Jag tror att det var då ettorna hade estetisk verksamhet på eftermiddagen som jag var med på. Det var ganska kul, faktiskt. Det var nån slagt mix mellan syslöjd och bild. Några sydde täcken, några gjorde SB-fotoalbum.

Onsdag:
Detta var dagen då jag missade bussen. Ujj, ujj, ujj. Det vart lite jobbigt för jag kom lite vilse inne i Karlstad på morgonen och så missade jag bussen och då fick Elins farfar komma och hämta mig, men det gick bra tillslut.

På eftermiddagen fick jag följa med treorna ut i skogen på eftersök. Det var jättekul och förberett den här gången så jag frös inte fullt lika mycket om fötterna. Det var jättespännande att se när dom la blodspår med rådjursklövar i slutet. Lite läbbigt med blodet bara, men det var coolt.
Jag fick också agera fotograf ute i skogen :)

Torsdag:
Sista dan på skolan, kommer itne riktigt ihåg vad jag gjorde. Var nog med på hundlära och så slutade jag efter lunch.


Allt som allt kan jag säga att det var en rolig vecka och jag hoppas verkligen att jag kommer in på skolan i höst!

Kommentarer
Postat av: Jamilla

Åh, har du varit på ForshagaAkademin och kollat på hundsportprogrammet?? Bror min gick ju där, fast sportfiske :) Verkar va en bra skola det där!

2007-11-27 @ 22:32:04
URL: http://jamilllas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0