...

2009-05-09 | 14:18:19
Ibland blir jag så mörkrädd när jag ser hur mycket okunnigt folk det finns där ute. Människor som inte borde ha hundar. Människor som tror sig "veta" saker som jag undrar var de fått ifrån. 

Jag är så olidligt trött på alla bloggbrudar med sina små mes-chihuahuor som understryker sin goda hundkunskap genom att då och då i ett inlägg skriva "Att skaffa hund är inget man gör för nöjes skull, det krävs otroligt mycket tid, tålamod och uppoffring." Men snälla! Så jävla jobbigt är det inte att ha hund. Någon jämförde det även med att skaffa barn, vilket jag inte personligen kan jämföra med, men jag kan då rakt inte tänka mig att det är samma sak.

 

Jag säger inte att jag vet allt om hundar, det gör jag inte. Men jag tror att jag vet bra mycket mer än vad dom gör och ibland blir jag bara så trött när dom försöker leka instruktörer och tro att dom kan allt bara för att dom har en hund. Och det som gör mig ännu mer skeptisk är det antalet kommentarer med faktiska frågor om att skaffa hund, till dom. Tror man verkligen att en blond liten chihuahua-ägare kan allt om hundar bara för att hon skriver det i din blogg? 

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Läste de du hade skrivit i en annan blogg. "Men får sedan den blandrashunden en kull är dessa individer enligt statistiken sjukare. Detta är FAKTA som jag baserat från åstskilldiga lektioner men även från artiklar i "Hundsport", "Canis" osv." Tyckte de va väldigt intressant.. Så.. en sjukdom hoppar över en kull? Maila gärna, de hade varit intressant å veta. =)

2009-05-09 @ 17:29:32
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Bra inlägg ;)



Sen är det ju stor skillnad på att ha hund bara för att ha hund, och ha hund som tränings/tävlingskamrat :)

2009-05-09 @ 22:15:52
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0