Ridning

2007-10-25 | 21:08:50

Pippi <3

Idag red jag Pippi-söthäst! Guuud vad jag älskar att rida henne! Hon är så jävla duktig. Vi hade markarbete där vi galopperade över bommar och ibland med små språng utsatta lite här och var och så avslutade vi med att ta ett litet större språng sist i slutet.

Tjur-Pippi-pö bestämde sig ju då för att vägra för avstånden var lite långa för henne eftersom hon är minst i gruppen och jag var typ 3 tum från att trilla av men jag höll mig kvar och vände direkt på henne och styrde mot hindret igen, varpå hon då kom perfekt på hindret men vägrade iaf. Då blev människan på hennes rygg lite smått förbannad och vände utterligare en gång och styrde på hindret igen, och då hoppade bushästen!
Hahah, sen hoppa hon två gånger till den lektionen.

älskaälskaälskaPippiBUShäst! <3

Och så tyckte Elin att det var kul att leka "Försöka komma så nära Pippi som möljigt efter man hoppat-leken". Bör tilläggas att Pippi är den häst i stallet som tycker minst om andra hästar så den leken var ju ganska riskabel, hahah! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0