ice cold

2009-03-05 | 12:33:30

 

Alltså, jag skyller på att det är kallt. Kallt som fa-an där uppe på toppen. Jag vet inte hur ni är, men jag som fotograf kan inte bara se ett motiv, ta upp kameran, fota det och sedan är det bra. Eftersom jag fotar helmanuellt vill jag först ta några provbilder med olika bländarvärde och slutartid och sen bestämma mig för en inställning, eller kanske fota flera bilder med olika inställningar. 


Sen vill jag även fota motivet från olika vinklar och avstånd och sen kanske byta slutartid och fota från exakt samma vinklar och avstånd en gång till. Speciellt när det gäller snö. Då är det ganska noga med inställningar och det är lätt att få en för ljus eller mörk bild. Men nu är det så att eftersom mina fingar omöjligt klarade av att hålla sig funktionabla tillräckligt länge för att jag skulle kunna göra allt det jag vill göra när jag fotar så blev resultatet, enligt mig, inte lika bra som det brukar.

 

Eller vad säger ni?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0