Nervös matte

2009-07-10 | 00:01:52

Det är en nervös matte som sitter här och vill skriva av sig lite. Igår var tredje tävlingen i rad som jag gick hem tomhänt. Och förutom en förarglig rivning i Åtvidaberg i helgen är det bara mitt fel. Oftast är det ju så, men jag har varit fruktansvärt slarvig på senaste tiden. Detta har gjort mig väldigt nervös inför helgen i Mora. Speciellt inför lydnaden. Jag vill verkligen inte klanta till det nu. Jag vet ju att han kan och det är bara jag som kan få oss att misslyckas imorgon, med möjligt undantag av regnet då..

 

Agilityn vill jag egentligen inte ens tänka på. Det är bara att försöka glömma det som varit och ta nya tag. Men jag måste ju erkänna att det vore oerhört upplyftande om jag lyckades ta mig samman och greja någon av de där efterlängtade pinnarna i helgen. Fokus. Koncentration. Någonstans längs vägen har mina hundar helt plötsligt blivit bättre än mig. Jag räcker inte längre till som förare. Det har blivit tuffare. Trots att jag bara är inne på min tredje säsong så märker jag att banorna har blivit svårare, och tävlingarna tuffare. Att jag dessutom nu har en till hund som är väldigt mycket signalkänsligare än den jag är van att köra gör ju inte saken bättre. Nej, i helgen är det fokus. Nu ska jag fan inte klanta det här. Mina duktiga hundar förtjänar en noggrannare handler!

 

Puss på er!
önska mig lycka till!


Kommentarer
Postat av: Sambo

Good luck! Håller tummarna!

2009-07-10 @ 00:26:40
Postat av: Louise

Nämen hej! Det slogmig att jag skulle kolla om du hade någon blogg, och det hade du ju;)

Hur gick det igår? Jag missade tyvärr alla dina lopp;(

/Louise med tollare och sheltie

2009-07-12 @ 11:34:34
URL: http://hundfart.se
Postat av: Malin

Lycka till, göllet!

2009-07-15 @ 16:47:50
Postat av: Matilda

lycka till :D

2009-08-03 @ 17:39:47
URL: http://matildafrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0