do I really know my town that well?

2008-06-22 | 23:42:32


Hade det inte varit för det faktum att jag tagit dessa bilder själv hade jag aldrig kunnat gissa att detta var Fagersta.

Ikväll har jag upptäckt en helt ny sida av min stad.
Och jag älskar den!

Jag har promenerat i Västanfors, där på andra sidan järnvägen ni vet ;) Förbi IP och ner mot Uggelbo fast inte riktigt dit utan sen bort mot 68:an och kyrkan. Jag inser att jag aldrig riktigt varit där. Jag såg hus och lägenheter och områden som jag faktiskt tyckte om. Som faktiskt såg idylliskt och riktigt mysigt ut.
Tänkte att jag faktiskt skulle kunna bo där. Fast sen isåg jag att även om jag bodde där skulle Fagersta fortfarande vara Fagersta utanför det där lilla området. Och jag hatar Fagersta.

(nej, egentligen älskar jag min lilla skithåla till stad. Men det är en sån kärlek som blir starkare och tydligare ju längre bort från stan jag kommer. Så basically kan man säga att jag älskar Fagersta, när jag inte är här.. :P)

Kommentarer
Postat av: Alex

Haha. Aldrig varit i Västanfors? :P Och du har moppe, vad använder du den till egentligen? :)

2008-06-23 @ 06:24:52
URL: http://www.lindeskar.se
Postat av: Jamilla

Ja om man nu SKA bo i Fagersta så är det ju Västanfors man ska bo i. Annars kan man låta bli. :P

2008-06-23 @ 10:18:14
URL: http://jamilllas.blogg.se/
Postat av: Jolin

Jag har inte ens varit i Fagersta NÅGON gång, det måste det bli någon gång! :)

2008-06-23 @ 16:19:25
URL: http://jolinm.blogspot.com
Postat av: Elin

jag visste inte det då ringde ju mama när jag kom in!!

2008-06-23 @ 17:04:20
URL: http://tedregasgajasrated.blogg.se/
Postat av: Bäsan

2008-06-23 @ 20:20:15
Postat av: Bäsan

Åhh..tryckte på fel knapp...

Anar jag lite vuxenpoäng hos dig Julia??? :)



Det finns många guldkorn i Fagersta, det gäller bara att söka up dem och bara njuta...men jag håller med dig, du ska fixa luft under vingarna och dra...för Fagersta står alltid kvar....

2008-06-23 @ 20:22:06

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0