Gifta sig, eller inte?

2008-02-09 | 19:48:00
Nu har min kära lilla kåtpaj gett mig inspiration till att skriva några rader om en liten sak, nämligen att gifta sig, eller inte.

Själv så tror jag att jag är ganska säker på att min inställning är att jag inte vill gifta mig. Dels för att för mig innebär "gifta sig"; massa ungar, man i kostym som jobbar på kontor, villa i förort typ.
Haha, lite fördomsfullt kanske, men jag tror att man är friare om man inte gift sig.
Och hoppas man att man blir gift, så blir man ju bara besviken om man inte blir det. Men bryr man sig inte kan man ju inte bli bevsiken, för det är ju inte så att det är säkert att man säger nej om frågan ställs, bara för att man sagt tidigare att man inte vill gifta sig.

Det där kändes krångligt, så jag ber alla att läsa det minst 3 gåger för att iaf. nääästan kunna förstå.

Kommentarer
Postat av: Sara

Men alltså...
Han är ingen kostymnisse.
Han är fritidslärare..
Och så är han tränare på fritiden ;D

2008-02-09 @ 20:05:53
URL: http://diskmedl.blogg.se
Postat av: Bäsan

Välj själv...efter 20!!! års förhållande så är jag ännu inte gift!? Men dina resonemang låter typiskt tonårsstinnt...
;)
Vänta du bara tills du hittar den "rätta" (Ohhhh, klyscha...sorry) och vill stadga dig vid "rätt" ålder. Då kommer du att le ordentligt till detta blogginlägg...men kom ihåg att hålla kontakten med mig bara...med tanke på det vi pratade om förut...
:)

2008-02-10 @ 16:14:33

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0