Panik

2008-04-28 | 21:55:42
Jag börjar få lite lätt panik här just nu. Jag känner att jag inte har någon kontroll, på någonting. Jag har ingen kontroll över mina saker, över mina pengar eller skolan. Men värst av allt är att jag inte har någon kontroll över mig själv. Jag gör ständigt saker som jag flera gånger om dagen lovar mig själv att aldrig göra. Jag tror att jag är lite lätt beroende. Dels är jag beroende av att sitta här, men också är jag beroende av att inte göra någonting. Och två sätt att få ingenting gjort är antingen att sitta här eller framför TV:n.
Men så har det också lett till att jag blivit expert på att klara av saker i sista minuten. Men det känns inte riktigt som jag orkar med det längre.

Därför är det dags att ta en paus. Vad jag verkligen behöver är en paus, en paus från datorn. Den tar upp alldeles för mycket av min tid, då jag 2/3 av tiden som jag sitter här, mest klickar runt fast jag känner att jag bara vill gå härifrån. Så därför tänker jag ta en datorpaus och skaffa kontroll över mig själv och mitt liv.

Jag återkommer när kontrollen är återfådd..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0