Hålen i himlen ska bli våran död

2007-10-22 | 17:02:14

Åh, det är skrämmande så rätt han har, min älskade Jocke.

Vi har kollat på filmen "En obekväm sanning" på NO:n och vi blev klara med den idag. Den handlar om växthuseffekten och följderna det kan få. Den är riktigt skrämmande alltså. Visste ni att det kan bli istid här om 10 år? Det är sant, alltså det är ju helt sjukt!

say goodbye to the world you thougt you lived in...

Och jag blir bara så arg på folk som inte bryr sig ett skvatt. Alltså, det är våran värld det handlar om. Och om folk inte börjar bry sig så finns det snart ingen värld kvar som det kan handla om. Jag förstår bara inte hur man kan skita i det.
Det är ju så simpla saker det handlar om, som man kan göra, och som gör skillnad. (och när man säger det åt folk är det inte deras problem som jag ska skita i, det är lika mycket mitt problem!!)
Här är en lista på saker man kan göra för att spara på utsläppen, och de flesta av dom är ju inte speciellt svår att göra!

  • Stänga av duschvattnet när man tvålar in sig
  • Inte diska under rinnande vatten
  • Byta till energisnålare apparater & lampor
  • Släcka lampan i rum man inte är i
  • Inte lämna apparater på standby
  • Andvända bilden mindre, finns nåt som heter cykel! :)
  • Om man nu måste andvända bil, köp en miljöbil

image8
jag vill i alla fall fortsätta bo här.
Vill du?



Kommentarer
Postat av: Elin

Jag vill bo kvar här på jorden!!

2007-10-22 @ 21:42:49
URL: http://stopmejune.blogg.se
Postat av: Sara

bilden ? xD

2007-10-24 @ 17:58:13

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0