Min Elvis är bäst!

2007-12-06 | 21:41:48
Måste bara få berätta och skryta här över hur hilma duktig min lilla Elvis är. En ritkig toppenhund är det jag har köpt mig. Han är så modig, inte rädd för någonting. Han hälsar så glatt på hästar, sadlar, postbilar, postcyklar, människor och andra hundar. Det finns nog inte det han är rädd för!

Han är också jätteduktig på att vara i buren och sova. Han gnäller i några sekunder sen lägger han sig ner och somnar. Även fast man går därifrån ligger han lugnt kvar.
Ikväll när jag skulle duscha så trodde jag att han började gnälla när jag gick, men så när jag stack ut huvudet från badrummet visade det sig att det var Ticken och inte han som gnällde..och hon är 9 år!

Promenera med han i koppel är heller inga problem, han följer med så lydigt och gör han inte det så går det bra att dra lite i honom utan att han säger emot.

Så man kan helt enkelt säga att jag inte kunnat få en bättre vovve är min lilla Elvis!
image104
I´ve been dreaming om Elvis all my life

(där kom det äntligen, men jag tror det var första gången sen han kom hem som jag andvänt det citatet ^^)

För att det inte ska låta helt idylliskt och fejk så kan jag ju tillägga att han ogillar att "leverera" utomhus. Men det är väl faktiskt det enda man kan klaga på!

Kommentarer
Postat av: Gittan

Hallå!
Wow, vad han ser härlig ut Elvis!
Kul att jag hittade din blogg, så jag kan få följa honom lite hur han växer!
Han ser jättesöt och fin ut! Bara att gratulera!
Du kanske undrar vem jag är? Det är jag som äger Elvis pappa, Sprite!
Ha de gott, och lycka till med din guldklimp!
//Gittan

2007-12-07 @ 15:42:02
URL: http://www.lyckoshellans.com
Postat av: Malle

Hej där, vilken underbar liten kille du har där. Vad är det för ras?
Vänligen Malin

2007-12-10 @ 12:17:18
URL: http://www.metrobloggen.se/malinasklund

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0